sâmbătă, 3 mai 2014

Bucegi, mon premier amour …

21 iulie 2011

Bucegi, mon premier amour …

    De la vârsta de 10 ani am urcat pe Bucegi. De la 16 ani am mers fără părinţi, doar cu prieteni de vârsta mea, pe care i-am îmbolnăvit iremediabil de dragostea de munţi. De la 18 ani, gelos că şi alţii i-ar putea vedea aşa cum îi vedeam eu, am început să merg şi singur. Mă puteam opri unde voiam, să admir o floricică, nişte nori sau umbra unor stânci. Pentru mine conta drumul, nu ajunsul la o cabană, de care acest masiv muntos, aflat la periferia Bucureştiului (…) nu duce lipsă. Fiecare cabană avea şi ea istoria ei, trebuia să ştii când a fost construită, de câte ori a luat foc, cum arăta mai demult. Pe pereţii cabanelor nu erau reclame pentru băuturi răcoritoare şi gagici pe plajă, ci panorame ale munţilor, notat fiecare vârf cu numele şi altitudinea. Iar la intrare era o hartă a masivului, cu marcajele şi durata fiecărui traseu. Nu exista “nu avem locuri”. Se puneau saltele printre paturi, de fapt lângă priciurile cu două sau trei nivele, ba chiar şi în sala de mese, bufetul închizându-se la ora 10 seara. Pe lângă pereţi erau bănci, pe care am dormit de nenumărate ori, învelit cu pătură oferită de cabanier cu cel mai natural gest. Iar felinarul puternic din faţa fiecărei cabane era mereu aprins noaptea, ca un far pe timp de furtună.
    Nu ştiu de ce mergeam pe munte. Este greu să explici unuia care nu a fost niciodată pe acolo. Iar după ce ai fost măcar odată nu mai întrebi dece.
    Genţianele mele © C.I.
    O altă plantaţie a mea © C.I.
    Poate nu se vede bine ... © C.I.

    Culoare la modă ... © C.I.
    Potecile largi ale Bucegilor © C.I.
    Jneapănul, pe cale de dispariţie, prin grija ciobanilor de pretutindeni © C.I.

9 comentarii

  1. Buna ziua
    Numele meu este Constantin Iacob si as dori sa facem un schimb de linkuri – 3 way link exchange – in sensul ca eu voi pune linkul dumneavoastra pe http://iasi-anunturi.blogspot.com/ iar dumneavoastra imi adaugati un link catre http://iasi365.com cu titlul Iasi (fara diacritice)
    Astept raspuns de la dumneavoastra indiferent daca acesta este pozitiv sau negativ. In caz ca sunteti de acord trimiteti-mi titlul pe care il doriti si linkul
    Va doresc multa sanatate si toate cele bune.
    Comentariu by Iasi — 21 iulie 2011 @ 22:09 |Modifică
  2. frumos!… ca despre o iubita care a murit… dar despre care stii ca te asteapta Dincolo…
    Comentariu by cornel airinei — 22 iulie 2011 @ 12:42 |Modifică
  3. Este o iubită ce nu m-a dezamăgit niciodată şi este mereu cu mine, chiar dacă eu … Nuţia, Fifi, Vasilca, Vulpa … (!)
    Comentariu by Cornelius Ionescu — 22 iulie 2011 @ 13:53 |Modifică
  4. lasati ca stim noi: ati sta toata viata cu nasul intre tatele lui Nuti care miros asa apetisant a carnati de Plescoi!!!… restul sunt iubiri trecatoare…
    Comentariu by cornel airinei — 22 iulie 2011 @ 15:54 |Modifică
  5. “Iar după ce ai fost măcar odată nu mai întrebi dece.” Zau ca da, intelepte cuvinte, am patit-o si eu la 14 ani, acum am la randu-mi ucenici care au luat “boala”, fara sa aiba habar cum si cand s-a-ntamplat. Eu le-am spus doar ca stiu cat dureaza convalescenta: toata viata!
    Comentariu by kolector — 22 iulie 2011 @ 16:24 |Modifică
  6. @cornel airinei: Vai, dar nu mă aşteptam din partea dumneavoastră, stimate domnule Cornel Airinei. Nu aţi observat că acesta este un blog serios? Sau chiar nu se observă? Să spuneţi dumneavoastră aşa ceva despre Nuţia, care şi-a desfăşurat activitatea de pruncă chiar acolo, lângă dumneavoastră, poate că i-aţi fost şi mentor … Auzi, Pleşcoi, rimează cu Băicoi,gara aceea căreia i s-a schimbat numele pe timpul lui Ceau în Floreşti. M-aţi făcut să tuşesc de nu mai puteam. Noroc cu Fifi şi Vasilca ce s-au repezit ca la pomana sfintei Paraschiva, care să mă bată mai bine pe spate, până mi-au ieşit toate alea sfinte pe gură! noroc cu Dom Camion ce veni, le luă pe amândouă şi le scoase afară în ploaie să se mai răcorească şi ele. Am spus că plec de aici, dar V5 a sărit în sus ca o rachetă şi mi-a spus “- Noi de-aicea nu plecăm”. Vedeţi unde am ajuns din cauza finei aluzii a dumneavoastră privind putoarea Nuţiei?
    Comentariu by Cornelius Ionescu — 22 iulie 2011 @ 16:42 |Modifică
  7. @kolector: Şi nu numai atât. M-am hotărît să pun cel puţin odată pe săptămână ceva poze mai interesante, recuperate din cele făcute mai demult. Atâta doar că am avut doar aparate proaste şi poze făcute de mine! Asta este!
    Comentariu by Cornelius Ionescu — 22 iulie 2011 @ 17:05 |Modifică
  8. mentor, nu!… doar mentosan!
    Comentariu by cornel airinei — 22 iulie 2011 @ 18:23 |Modifică
  9. #constantin iacob : Nu fac schimb de linkuri. Pe blogul meu admit pe cine vreau eu. Eeeei …
    Comentariu by Cornelius Ionescu — 14 august 2011 @ 20:39 |Modifică

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu