joi, 1 mai 2014

Tot despre Colţ

1 octombrie 2010

Tot despre Colţ

    În 1936, la Tipografia judeţeană Deva, a apărut “Ghidul Judeţului Hunedoara”, de “Octavian Floca, director de muzeu şi Dr. Victor Şuiaga, advocat, membrii ai Oficiului judeţean de turism şi ai Touring Clubului României, Deva”. Are 442 de pagini, plus reclamele şi 112 “ilustraţiuni”. Este scrisă alert şi concis şi a poposit la mine în bibliotecă acum vreo 10 ani, venind tot din sursa inepuizabilă de minuni care era Talciocul. Când a venit, am citit-o cu toată deferenţa ce trebuie acordată cuiva mai în vârstă şi mai informat. Nu-mi permit nici acum să-i fac eu vreun rezumat, dar dacă tot am scris acum câteva săptămâni despre Castelul şi Biserica Colţ, îmi permit să vă arăt paginile din acest pentru mine valoros ghid, în care sunt descrise. Sunt interesante de comparat ilustraţiile Castelului cu pozele făcute acum, pentru a vedea cât de uşor se degradează ruinele neîngrijite. Mai bine arată Biserica Colţ, ce a trecut printr-un necesar şi totodată amplu proces de restaurare. Poate cam drastic în privinţa picturilor interioare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu